Co dělá logistiku skutečně dobrou? Tady je 5 aspektů dobré logistiky podle Jaroslava Bazaly

Podle čeho lze poznat, že jsou logistické služby, které poskytujete nebo naopak využíváte, na opravdu dobré úrovni? Existuje několik znaků, které nám představil odborník na slovo vzatý, Ing. Jaroslav Bazala.

Mezi atributy určující kvalitu logistických služeb patří:

  1. Service level (úroveň dodavatelských služeb)
  2. Service level podruhé
  3. Přidaná hodnota logistiky
  4. Úzká místa a jejich řešení
  5. Logistika nám dělá radost

Pravidelné sledování úrovně dodavatelských služeb je nezbytné pro kvalitní plnění přání našich zákazníků. Zároveň je také směrodatným ukazatelem, na kolik procent naše „sliby“ plníme. V dnešní době není prostor pro chyby, a proto mějte eso v rukávu pro případ nespolehlivosti stávajících dodavatelů – mějte neustálý přehled o potenciálních dodavatelích na trhu. Chcete přece mít nejen kvalitní produkty, ale i služby. Vše toto si totiž dnešní zákazníci žádají.

Dobrá logistika je také taková, která lze vyčíslit

Jen tak jsme schopni říci, že je skutečně dobrá. Určete přidanou hodnotu své logistiky, abyste věděli, co vám nejen bere z pohledu nákladů, ale také co vám přináší. O dobré logistice lze hovořit i tehdy, když umíme předvídat potenciální úzká místa a víme, jak jim předcházet nebo jak s nimi naložit.

A to nedůležitější na závěr

Když vás logistika baví, pak je logistika dobrá. To je nepsané pravidlo. Pravda, která lze poznat na první pohled.

Všechny jednotlivé body rozvedl Ing. Bazala, Ph.D., ALog. detailněji v článku na webu logistickaakademie.cz pod názvem 5 atributů dobré logistiky.

Autor příspěvku: redakce