Co chtějí zákazníci u přepravy velkého zboží?

Společnost Amazon vám asi představovat nemusíme. Amazon se pyšní tím, že má rychlé a bezplatné dodávky. Jedna oblast je pro velké firmy ale stále problém – dodávka nadměrně velikého zboží. Jedná se zejména o nábytek jako jsou postele, skříně a podobně, případně o posilovací stroje. A ty se přece jen přepravují hůře než například kosmetika. 

Pohodlné nakupování přes internet se těší stále větší a větší oblibě. Online nakupují zejména mileniáni, kteří jsou pohodlnější než kdy dřív. A rádi by nakupovali i větší zboží, ale pro většinu prodejců je to tak trochu černá díra – musí se vypořádat s přepravou, montáží, naplánovat dodávku a podobně. Spotřebitelé mají navíc často špatnou zkušenost s dodáním over-sized produktu a následně firmě nedůvěřují a další zboží u ní nenakoupí, i když se nejedná primárně o její chybu, ale třeba o chybu dopravce. V dnešní době se zásilky navíc přepravují jen několik málo hodin, takže spoustě zákazníků přijde zboží poškozené.

Nakupování přes internet se těší stále větší a větší oblibě.

Firmy navíc na přepravu velkého zboží mohou používat jiné dodavatele, levnější, což ale mnohdy ztrácí efektivitu. I u velkého zboží totiž platí, že je třeba, aby firma byla proaktivní, aby si zákazník mohl sám vybrat svého dodavatele a aby si mohl sám určit, v kterou hodinu mu zboží doručí. A to je cesta, na kterou je třeba i v logistice over-sized produktů myslet.

 

Autor příspěvku: Bára Urbanovská