Nejvýznamnější trendy e-commerce, které stojí za to sledovat

Jaké jsou trendy v e-commerce logistice? Mobilní technologie, chatboti, různé možnosti doručení, platební podmínky, virtuální realita a spousta dalších faktorů rozhodujících o tom, zda si vás potenciální zákazník nakonec opravdu vybere a nakoupí právě u vás. Nakupování online prochází neustále nějakými změnami – musíte přicházet s novými způsoby nakupování. V roce 2021 překročí tržby za online prodej neuvěřitelných šest bilionů dolarů. Každá firma na světě chce být ve svém odvětví lídrem. Čím více firem umožňuje nakupovat lidem online, tím více nových trendů se pak objevuje.

Mobile Friendly Web/Aplikace

Ruku na srdce, spousta z nás projíždí internetové obchody na mobilu, proto je třeba, aby tomuto faktu byly přizpůsobeny i webové stránky. Lidé navíc přes mobilní aplikace ve většině případů už i nakupují. Google navíc takové webové stránky odměňuje tím, že je ve výsledcích vyhledávaní posune výš.

Rozšířená realita a virtuální realita

E-commerce obchody je používají zejména pro svůj prospěch, často tak představují nové produkty svým zákazníkům. Rozšířená realita funguje na jednom obrázku, virtuální realita pak využívá možnosti 3D obrazu nebo vtažení uživatele do jiného světa.

Automatizace

Automatizace hraje důležitou roli napříč odvětvími a jinak tomu není ani v oblasti e-commerce. Tady zjednodušuje celý nákupní proces, díky čemuž bude mít zákazník z nákupu lepší zážitek.

Chatboti

V současné době se také dost mluví o chatbotech, které už využívá spousta e-commerce společností. Sloužit může jako zákaznická podpora, uplatnění ale najde také při personifikaci nákupu.

Možnosti doručení

By měly být snadnější, jednodušší, a to kdekoliv na Zemi. Amazon například v Anglii testuje drony, které dodávají balíky se zbožím, v Austrálii fungují schránky, kde si zákazník zboží může vyzvednout. Podle webu SupplyChain247.com se námořní přeprava zboží v budoucnosti rozhodně změní.

Platební podmínky

V současné době máme mnoho možností, jak za zboží zaplatit – na dobírku, kartou, převodem, někde už ale fungují digitální či kryptoměnové peněženky, což vede k tomu, že platba hotově už nebude figurovat na předních místech v možnosti placení.

A co vy, aplikovali jste už některý z výše uvedených trendů v praxi? Používáte ve firmě chatboty nebo vaši zákazníci platí kryptoměnou? Podělte se s námi!

Autor příspěvku: Bára Urbanovská