DURA kamion u skladu

Hledáte páku na dopravce a spedici? V DURA vědí, jak na to.

Na straně klienta ve společnosti DURA AUTOMOTIVE k.s. jsme se zeptali paní Lenky Andrlíkové a pana Daniela Myslíka.

Paní Andrlíková pracuje ve společnosti jako vedoucí logistiky a zodpovídá za tok zboží od dodavatelů, výstup výrobků na expedici, ale i zákaznický servis a částečně nákup.

Pan Myslík odpovídá za provoz na oddělení příjmu a expedice.

 

Společnost DURA AUTOMOTIVE z Blatné se zabývá výrobou kovových automobilových komponent, zejména dveřních rámů, výztuh, prahů, ale i základů pro přístrojové desky.

Vstupem do výroby je zpravidla svitkový plech, ze kterého se dále vyrábí jednotlivé polotovary pomocí ohýbání, svařování nebo lisování. Společnost denně odbaví kolem 60 nákladních vozidel, z toho je přibližně polovina na příjmu a polovina v expedici. Většina toků je formou ex-works a DURA tak nemá přepravu ve své režii. Společnost spolupracuje se 120 dodavateli sériového materiálu a její výrobky se expedují cca. 60 zákazníkům.

 

Proč jste se rozhodli zabývat se výběrem systému na plánování nakládek / vykládek?

L. A.: Jednou z hlavních příčin byl nedostatek prostor v areálu společnosti. Příjezdy kamionů v jeden okamžik nám činí potíže. V případě příjezdu 20 aut během jedné hodiny dochází k naprostému zablokování komunikací v areálu. Na komunikacích v obci tato auta parkovat nemohou, a tak nezbývá než jejich příjezdy nějakým způsobem koordinovat.

D. M.: Druhá, neméně důležitá, věc je plánování lidí podle příchodů do práce, tedy nakládky a vykládky nákladu, případně jeho následné zpracování. Cílem je eliminovat peaky operací a rovnoměrně je rozložit. To ale vždy nelze.

 

Potýkali jste se s nějakými problémy před nasazením Time Slot Control?

D. M.: Zmiňované peaky byly problémem při plánování lidí na směnu. Nebylo vždy možné určit dostatečně přesný počet pracovníků na konkrétní den. Operace a plánovaná práce se někdy posouvaly díky pozdnímu odbavení.

L. A.: Uvnitř areálu podniku máme většinu místa zabraného výrobními halami. Nemůžeme tedy odbavovat najednou více aut, která se nám sem sjížděla. Ani místo v příjmové a expediční zóně není tak velké, abychom byli schopni tolik svitků a výrobků v danou chvíli pojmout. O nějakém parkování nemohla být řeč vůbec. Často se potom stávalo, že jsme museli odmítat dopravce, kteří se snažili dostat přes vrátnici do areálu.

 

Jak proběhla implementace systému? Zaznamenali jste nějaké problémy, proběhlo vše včas?

L. A.: S implementací jsme byli spokojeni. Ze strany Lotraco byla zajištěna maximální podpora celého týmu. Systém je jednoduchý na ovládání a zejména při vjezdu vozidel na vrátnici se odbavení zjednodušilo a urychlilo.

 

Jaké změny jste zaznamenali po implementaci? Měla nějaké přínosy a výhody?

L. A.: Z mého pohledu se významně zlepšil tok výrobků na expedici. Například každé “káeltéčko” (plastová přepravka – pozn. red.) se musí polepit štítky a připravit pro konkrétní sběrnou službu. To je náročné na prostor a čas, pokud nevíte, kdy si pro ně “sběrkaři” přijedou. Nyní už víme, kdy se bude která zásilka expedovat a vychystáváme ji na konkrétní čas. Již se tedy nestane, že bychom si zablokovali manipulační plochu zbytečně tím, že zde necháme ležet půldenní produkci a zpomalovali tak průtok jiných výrobků. Obsluha už tedy ví, v jakém pořadí má zboží pro expedici připravit.

D. M.: Z mé praxe musím ocenit lepší informovanost mých pracovníků. Každý má přesnou představu o náročnosti konkrétní operace, s čímž souvisí výborná organizace práce. Pracujeme teď podle plánu, který je ze systému Time Slot Control jasně daný. Mimo to máme na naložení vozidla sběrné služby limit 2 hodiny (1 hodina na vykládku, 1 hodina na nakládku (včetně vybavení dokumenty a odjezdu). V tomto ohledu je plánování velkou pomocí.

 

Máte vyčíslené úspory, které Vám aplikace TSC generuje? Případně nějaká další hard data efektů, které implementace přinesla?

L. A.: Znatelný finanční efekt se ukázal ve formě úspor v proplácení přesčasů. Měsíčně se jedná o nějakých 12 000 Kč.

Dále je to vychystávací plocha, která se uvolnila. Pokud bychom to přepočetli běžnou taxou v externím skladu, dostali bychom se na min. 10 000 Kč měsíčně.

 

Jak si na zavedení systému zvykli obchodní partneři / zákazníci / dopravci?

L. A.: Někteří dopravci tuto spolupráci odmítli, ale většina souhlasila. Ti, kteří se do projektu zapojili, mají garanci včasného odbavení bez čekání a prostojů. Ty, kteří nespolupracují, rezervujeme sami ručně. Již ale nemají možnost volby času, většinou jim nastavíme opakované rezervace. Dnes jich je však minimum.

D. M.: Ze strany dodavatelů s námi spolupracuje přes 80 %, přičemž většina jich je ze zahraničí. Díky několika jazykovým mutacím aplikace to ale není problém.

 

Proč právě TSC od Lotraco?

L. A.: Jejich program je intuitivní, jednoduchý na obsluhu a uživatele nezatěžuje. Na rozdíl od jiných podobných systémů zde převládá logika a intuice nad překombinovaným prostředím a těžkopádností. A mám zde všechny potřebné funkce pohromadě.

 

Spokojenost s fungováním s uživatelským rozhraním, s technickou podporou?

L. A.: Líbí se mi možnost úprav na míru. Potřebovala jsem doplnit nějaká pole do přehledů a ta mi programátoři po objednání úprav doplnili.

D. M.: Já jsem jejich podporu vůbec nepotřeboval, byli jsme v kontaktu pouze během implementace.

 

Doporučil/a byste TSC jiné firmě Vašeho zaměření a proč?

L. A.: Určitě ano. Dokonce se mě již několik firem ptalo na zkušenosti a já jsem mohla systém plně doporučit. Přínosy jsou totiž zřejmé.

D. M.: Kdo chce mít páku na dopravce a spedice, měl by se nasazením systému rezervací časových oken určitě zabývat.

 

Chcete naši aplikaci Time Slot Control vyzkoušet? V tom případě neváhejte kontaktovat našeho obchodního zástupce.

 

Email: vkocourek@lotraco.cz

Tel. +420 604 229 222

Vladimír Kocourek

Autor příspěvku: Liběna