Liftago na vlně sdílené logistiky

Sdílet své přepravní kapacity s e-shopy a distribučními firmami se letos na podzim rozhodla česká společnost Liftago. K nabídce unikátní taxi služby přidala logistický systém snižující dopravní zatížení měst a využívající kapacitu stávajících přepravců. Slibuje si od toho jak environmentální dopady, tak zvýšení vytíženosti řidičů zapojených firem.

Podle tiskové zprávy, kterou Liftago vydalo v říjnu, je do projektu momentálně zapojena například Alza, Shoptet nebo Sushitime. S dalšími zájemci Liftago jedná. „Naplňujeme tím naší misi, kterou vždy byl rozvoj udržitelné přepravy ve městě. Chceme umožnit e-commerce či přepravním službám, aby pro svůj růst nemusely do ulic vysílat další auta,“ uvedl Ondřej Krátký, ředitel a spoluzakladatel Liftaga.

Systém nepočítá s vytížením pouze řidičů Liftaga, nabízí stejnou možnost také partnerům. Například rozvozcům jídla, kteří jsou nejvytíženější v době obědů a navečer, zatímco dopoledne a odpoledne mívají prostoje. Získají tak příležitost k dalšími výdělku a uleví těm přepravcům, kteří v konkrétním čase zásilky dopravovat nestíhají. Spolupráci si například pochvaluje i největší e-shop Alza: „Vítáme jakékoliv snahy o disrupci v dopravě. Vidíme směr v decentralizaci a v nastavení dopravy tak, aby byla prozákaznická a založená na datech. V rámci naší pilotní spolupráce se daří obsluhovat okolí našeho holešovického showroomu v řádu desítek minut,“ cituje Jana Sadílka, ředitele marketingu Alza.cz, tisková zpráva.

V e-shopech nakupuje každý rok kolem 5 milionů Čechů. Statistiky Picodi.com uvádějí, že nejvíce transakcí se uskuteční v listopadu a prosinci. Jako nejsilnější dny se ukazují neděle, pondělí a úterý, v objednávkách jsou nejčastěji zastoupeny kategorie oblečení, elektroniky, obuvi, kosmetiky, drogerie a sportovních potřeb.

Autor příspěvku: Karolina