Coke One North America (CONA) uvedla, že původně pilotní projekt realizovaný ve spolupráci s poskytovatelem softwaru SAP rozšíří ze dvou dodavatelů lahví na sedmdesát. Celkově se bude jednat o objem 160 000 lahví, které Coca-Cola nakupuje každý den.
Blockchain slibuje zlepšení distribuce lahví od všech dodavatelů. Každý zapojený článek bude mít přístup do systému obsahujícího objednávky, možnosti a veškeré požadavky všech zúčastněných stran. Když například jeden z výrobců lahví nemá dostatečnou kapacitu na dodání potřebného množství lahví, systém okamžitě navrhne řešení a zabrání výpadku v dodávkách.
Rychlost a efektivita
Existuje zde množství mezipodnikových a multilaterálních operací. Pokud jsou tyto operace neefektivní, bývají řešeny prostřednictvím mediátorů a zpravidla velmi pomalu. „Přesně tohle chceme změnit a ušetřit tak čas i zbytečné náklady,“ uvádí Andrei Semenov, senior manažer v CONA.
Nejen Coca-Cola objevuje kouzlo blockchainu
Největší konkurent Coca-Coly, PepsiCo, také zavedl blockchainovou technologii. A jak společnost v květnu uvedla, efektivita vzrostla o 28 %. Zmíněný „Projekt Proton“ běžel na blockchainové platformě Zilliga.
Celý článek najdete v odkazu: https://www.coindesk.com/coca-cola-supply-chain-firm-to-expand-blockchain-effort-to-70-partners