knorr-bremse

Logistiku v KNORR-BREMSE už nic nebrzdí

Na otázky odpovídal vedoucí skladové logistiky pan Jiří Rak.

Společnost KNORR-BREMSE byla založena v roce 1905 inženýrem Georgem Knorrem. V současné době je předním světovým výrobcem brzdových systémů pro kolejová a užitková vozidla. V roce 2017 dosáhl koncern obratu ve výši 6,24 miliard EUR a zaměstnával na celém světě cca 28 000 pracovníků. Knorr-Bremse Systémy pro užitková vozidla ČR, s.r.o. sídlí v Liberci, kde v roce 2010 otevřeli nový závod.

Proč jste se rozhodli zabývat se výběrem systému na plánování nakládek / vykládek?

Prvotní impuls byl, že jsme relokovali expedici a byla tam velká obava z dopravní zácpy. Nové místo naší expedice je totiž na špatném dopravním místě, kde hrozil dopravní kolaps. Chtěli jsme tedy vyřešit nájezdy vozidel a jejich pořadí. Poté jsme chtěli časová okna napojit na ostatní závody.

Jakým způsobem jste aplikaci na časová okna hledali?

Poptávali jsme konkurenční aplikaci, kterou měl jeden z našich obchodních partnerů. V té době, jste se ale s nabídkou ozvali vy. Proběhla prezentace, kde se ukázalo, že Vaše aplikace toho umí podstatně více, včetně reportů. Zároveň je velice uživatelsky přívětivá.

Jak proběhla implementace systému? Zaznamenali jste nějaké problémy, proběhlo vše včas?

Z Vaší strany proběhlo školení pro naše lidi, kteří s Time Slot Controlem (dále pouze TSC) pracují. Nejdříve jsem měl obavy z toho, že aplikace bude složitá, ale jak se postupem času ukázalo, mé obavy byly zbytečné. V aplikaci si můžu 99,9% nastavit sám v administraci, čili jsme si TSC přizpůsobili k našim potřebám. Díky tomu jsme nebyli závislí na dodavateli, jak je tomu u jiných systémů, které tu využíváme.

Jaké změny jste zaznamenali po implementaci? Měla nějaké přínosy a výhody?

Přínos, který jsme neočekávali, byl ve dvou skladech prázdných obalů, kde jsme po nějaké době zredukovali dvousměnný provoz na jednosměnný. Díky tomu jsme na těchto skladech snížili o 50% počet zaměstnanců a manipulační techniky.

Měli jsme jasně dané pořadí nájezdu LKW. Víme, za jakým účelem k nám jedou, kolik zboží vychystat nebo kolik prostoru připravit.

V aplikaci pracují spediční společnosti, disponenti, zákaznický servis, skladníci atd., a pro všechny je jedním z hlavních benefitů online informovanost. Dříve to fungovalo tak, že si pořád telefonovali, psali emaily, což nás stálo spoustu času a nebylo to efektivní. Toto odpadlo, i díky emailovým notifikacím.

Máte vyčíslené úspory, které Vám aplikace TSC generuje? Případně nějaká další hard data efektů, které implementace přinesla?

Jak jsem již zmínil v předešlé odpovědi. Prokazatelně jsme ušetřili na třech lidech ve skladech prázdných obalů. Měsíčně to je 128.000 Kč. Dále je to úspora 30.000 Kč za dva kusy manipulační techniky. Vzhledem k tomu že máme tři budovy, mezi kterými přesouváme zboží, jsme po zredukování dvousměnného provozu na jednosměnný, ušetřili na transportních nákladech 50.000 Kč. Díky propojení Vaší aplikace s kamerovým systémem, jsme mohli ukončit spolupráci s vrátnými, jejichž měsíční náklady byly 166.320 Kč. Celkově se bavíme o měsíční úspoře ve výši 326.800 Kč. Za rok je tedy úspora 4.491.840 Kč.

Jak si na zavedení systému zvykli obchodní partneři / zákazníci / dopravci?

Začali jsme postupně. Jako první jsme začali řešit příjem tzn. s dodáváním materiálu do našeho závodu. Po prvních dvou měsících jsme se dostali na 95% našich partnerů, kteří aplikaci pravidelně využívali. U expedice přepravy objednáváme. Ze začátku to bylo trošku složitější, to jsme byli cca na 30-40%. Postupnými kroky jsme ale do používání TSC dostali i ostatní dopravce. Všem jsme vysvětlovali, že je pro nás nezbytné, aby časová okna používali. Dnes se do systému bookuje lehce přes 90% všech dopravců a dodavatelů, kteří časová okna dodržují.

Proč právě TSC od Lotraco?

Celkově byla Vaše aplikace pro nás nejlepší. Je vidět, že aplikaci dále vylepšujete v rámci pravidelných aktualizací.

Spokojenost s fungováním s uživatelským rozhraním, s technickou podporou?

Celkově je aplikace velmi intuitivní. Velkým přínosem je, že spoustu věcí si můžeme nastavit sami. Vaše podpora je pružná a reakce na požadavky rychlé.

Doporučil byste TSC jiné firmě Vašeho zaměření?

Jednoznačně ano, a děje se tak.

Autor příspěvku: Liběna